مصاحبه با مادر چاك شولدينر
نوشته شده توسط : مرگ

(همه جوابها از طرف Jane Schuldiner مادر Chuck هست.)

منبع:
Empty Words
Cosmic Sea

در چه سنی چاک گروع به نواختن گیتار کرد؟ آیا به کلاس رفت یا خودش یاد گرفت؟
چاک نواختنه گیتار رو از سنه 9 سالگی شروع کرد.برادر 16 ساله چاک (فرانک) در یک سانحه تصادف کشته شد و ما برای چاک یک گیتار خریدیم و فکر کردیم که می تونه اونو کمی از فکره مرگه برادرش بیرون بیاره و سرگرم بشه.با همون گیتار تقریبا یه سالی به کلاس رفت اما خوشش نیمد و بی خیاله گیتارش شد.بعد از اون ما یک گیتار الکتریک دیدیم و براش خریدیم که البته خیلی خوشش اومد.بعد از گرفتن آمپلی فایر،هیچوقت نواختن گیتار رو قطع نکرد و به خودش آموزش داد و بعد از اون شروع به نوشتن آهنگ کرد.

چاک چقدر در روز نواختن گیتار رو تمرین می کرد وقتی که اوایله کارش و نوجوون بود؟
چاک در یک گاراژ یا اتاق خودش مشغول گیتار زدنش بود و اکثرا روزهای شنبه و یکشنبه گیتار تمرین می کرد که به حداکثر سه ساعت محدود بود،البته در فصل تعطیلات مدرسه.

آیا چاک از ابتدا نقشه ای داشت برای اینکه به یک آهنگسازه بزرگ هوی متال تبدیل بشه؟
بله،همچنان که او از سنه 12 یا 13 سالگی همه نوع موسیقی رو دوست داشت،Heavy Metal موسیقی مورد علاقه اش بود.او اولین گروهش(Mantas) رو تشکیل داد و پس از اون،تو گاراژه من شروع به تمرین کردند.چاک ابتدا موزیکش از Billy Idol و Kiss الهام می گرفت.منم باید مراقبه خودش و بقیه دوستاش بودم تا بتونه رو پایه خودش وایسه و بتونه اجرای زنده ای داشته باشه چون هنوز به سنه کافی برای اینکار نرسیده بود.

آیا چاک دوست دختری داشت که خیلی باهاش نزدیک باشه؟ احتمالا دوست دخترای زیادی داشته ولی ولی درکناره شما(مادر چاک) و خواهرش کسی بوده که خیلی براش مهم باشه؟!
چاک تو زندگی اش یک عشقه خیلی خوبی داشت بنام Kim که خیلی دوستش داشت.

می شه چندتا از کارهایی که چاک قبل از اینکه یک موزیسین بشه داشته؟!من واقعا کنجکاو هستم که چه جوری چاک به موسیقی علاقه مند شد و با فشار زیاد ناشی از جو تازه موسیقی متال،شروع به آهنگسازی کرد؟
چاک هنگامی که تازه به سنه جوونی زسیده بود،تو یک مغازه ای کار می کرد که فکر منم اسمش Dell Taco بود.چاک چند ماه اونجا کار می کرد ولی به شدت از کارش متنفر بود.هنگامی که سخت درگیر موسیقی زمان خویش شده بود،ما ازش خواستیم که بیشتر روی موسیقی تمرکز کنه.

از کارهای مورد علاقه چاک بجز نواختنه گیتار چیا بودند؟
چاک بیوگرافی و اعضای گروههای موردعلاقه ایش و همچنین رکوردهای زیادی جمع آوری می کرد.او بیشتر از هزار رکورد رو جمع کرده بود.همچنین جمع کردن گیتار و ویولن های قدیمی و آنتیک از کارهای موردعلاقش بود.

چه کتابهایی مورد علاقه چاک هستند،مخصوصا در موزیک و فلسفه؟
من نگاهی به کتابخانه چاک انداختم که پر از کتابهای بزرگ متفرقه از ناشرین مختلف بود.Maurice Sendak (کتاب مورد علاقه چاک از زمان بچگی)،
Joseph Murphy, Leo Buscaglia, James Herriot و بیوگرافی های گروه موردعلاقش مثله Iron Maiden, Kiss و کتابهای فلسفی از Caroline Knapp, Aristole, Socrates, Nietzsche, and Steve Bakor.من باید کتابهایه موسیقی رو دقیقتر ببینم.اینجا هنوز اتاقهای بسیاری هستن که باقی موندن.

08 - آیا تا حالا چاک در مورد اشعارش با شما مشورتی کرده یا چیزهایی که نوشته مثله یک کتاب؟
چاک چندین بار ازم خواست که این کار رو بکنم،ولی من وقتی برای انجام این کار نداشتم.شاید در آینده نزدیک.

هنگامی که به موسیقی های Death و Control Denied گوش می دیم،می شه فهمید که  چاک مجبور بود موسیقی های دیگه رو در کناره متال دوست داشته باشه(شاید کلاسیک).چاک ملودی رو مثله هارمونیک خیلی خوب می فهمید مخصوصا در تواناییه نوشتنه آهنگ و ساختنه موسیقی.آیا چاک به نوشتنه آهنگهای بغیر از متال هم علاقه ای داشت و لذت می برد؟
بله،چاک موسیقی های دیگر رو هم در کناره متال دوست داشت.چاک در استودیو آهنگهایه بسیاری مثله Classic و Jazz ضبط کرده که من تمام CDهای اونهارو دارم.چاک به تمام موسیقی ها علاقه داشت بجز Rap و Country.حتی برای من و پدرش آهنگ های بسیار قشنگی ساخته و ضبط کرده.من واقعا این کاراشو جمع می کنم و گرامی می دارم.

من چندین سال است که گیتار می زنم و سعی می کنم آهنگهای چاک رو یاد بگیرم.ساول من در همین موضوعه:چاک از چه گیتاری استفاده می کرد؟
چاک از گیتاری با این خصوصیات استفاده می کرد: B.C. RICH, one volume and one pick-up

می خواستم بدونم که پس از فوت چاک،گیتاره سیاه زنگه چاک چی شد؟
به درخواست چاک،تمام تجهیزات و سازهاش به همراه گیتاره مورد علاقه اش یعنی Stealth به برادر زاده اش(کریستوفر) داده شد.کریستوفر واقعا اونارو گرامی می داره.چاک بهش یاد داد که چه جوری با Stealth بزنه.

من می دونم که چاک گیتاری داشت که فقط در قسمت "گیتارهای اختصاصی" شرکت B.C. RICH هستش.این گیتارها واقعا گرون هستند و من می دونم که چاک این گیتار رو از آلبوم «جزام»(Leprosy) یا شاید زودتر خریده.آیا او پول کافی برای خرید این گیتار رو داشت؟همون طور که می دونم ارزونترین قیمت این نوع گیتارها حداقل 1700 دولار هست که فکر کنم پوله زیادی باشه.آیا چاک گیتاره مخصوصه خودش رو سفارشی گرفت یا اینکه از گیتاریسته دیگری خرید؟
چاک از طرف شرکت B.C. RICH حمایت می شد و اکثره گیتارهایش به سفارش و با خصوصیات موردعلاقه چاک طراحی می شدند مخصوصا گیتاره موردعلاقه چاک یعنی Stealth.من و پدرش ابتدا دو گیتار برای او خریدیم که بعد از اون خودش گیتاره خودش رو خرید.

آیا چاک از قبل برای اینکه موزیسین Heavy metal باشد برنامه ریزی کرده بود؟
بله اون Heavy metal رو خیلی دوست داشت و از 12-13 سالگی علاقه مند شد. اون اولین گروهشو درست کرد و در گاراژ من تمرین میکردند اولین تاثیر رو گروه Kiss رو چاک گذاشت. من باید اون و دوستاشو به کنسرت Kiss میبردم و داخل هم نمیشدم چون  مادر باید در پشت در باشه اینجوری بهتره.

میخوام بدونم که دلیل اصلی انتخاب اسم Death برای گروه چی بوده ؟!
چاک ابتدا اسم Mantas رو برای گروه انتخاب کرده بود و زمانی که خواست اونو ثبت کنه دید که همچین گروهی وجود داشته. و این زمانی بود که چند سال از حادثه مرگ برادرش میگذشت من همیشه فکر میکنم که قرار دادن اسم Death برای گروه دلیلش مرگ برادرش بوده و آهنگ Open Casket هم  محتواش مرگ برادرش هست .

آیا قبر چاک جایی هست که بتونیم بریم؟
افراد بسیاری از سراسر دنیا این سوال رو از ما میپرسند. چاک دوست داشت که سوزونده بشه و ما خواستشو بر آورده کردیم. محلی نهایی برای ملاقات شما هنوز مشخص نشده ولی من حتما این محل رو در سایت Empty Words قرار خواهم داد.

 





:: بازدید از این مطلب : 608
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
shayan در تاریخ : 1391/1/23/3 - - گفته است :
vaghan mamnun...man be shakhse badjoor majzoobe in shakhsiat shodamo gerami midarameshmamnun az matn vaghan adam afsoos mikhore


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: